27/05/2019 // Infants // Joves

La iniciativa Llegir té premi té per objectiu fomentar la lectura ja sigui individual o a través de clubs de lectura entre els joves dentre 8 i 16 anys durant el període de vacances d’estiu. Aquest concurs es duu a terme a través d’un portal a Internet especialment dissenyat per aquesta finalitat (http://llegirtepremi.cat) i està organitzat per la Direcció General de Cooperació Cultural del Departament de Cultura a través del Servei de Biblioteques. Els participants, poden optar a guanyar diferents premis en funció del nombre de lectures realitzades i la verificació de la comprensió lectora de les obres llegides.

Els participants podran seleccionar les lectures que desitgin fer entre més de 500 títols en català, castellà i anglès.Tots els títols  seleccionats es troben disponibles en suport paper a través de les més de 400 biblioteques públiques de Catalunya i una selecció d’ells també a la biblioteca digital eBiblioCat per a qui prefereixi llegir des de l’ordinador, lector de llibres electrònics o qualsevol altre dispositiu mòbil. Un cop llegida l’obra seleccionada els participants hauran de respondre una sèrie de preguntes sobre el títol triat. Cada pregunta correcta genera un nombre concret de punts: com més títols llegits i respostes encertades, més punts se sumen al compte del lector.